Klant aan het woord

In de rubriek ‘Klant aan het woord’ luisteren we naar de verhalen van onze klanten. Wat doen ze nou precies? En hoe kijken ze naar de samenwerking met Bervoets Administratie & Advies?

Lees hieronder het verhaal van Niels Oliver en zijn marketingbureau Flowhub.

Met de hulp van Bervoets Administratie & Advies zette Niels vol in op een snelle maar duurzame groei van zijn bedrijf. Anno 2020 doet Niels zijn werk niet meer alleen en wist zijn bedrijf zich goed staande te houden ten tijde van de crisis.

Flowhub

Ondernemer Niels Olivier (1992) is een expert op het gebied van online leadgeneratie. Met zijn onderneming Flowhub helpt hij bedrijven potentiële klanten aan te trekken en te overtuigen voor hun product of dienst te kiezen. En niet zonder succes: inmiddels heeft Niels met zijn aanpak reeds bij tientallen bedrijven een flinke omzetstijging gerealiseerd.

Het begon voor Niels in 2016 toen hij na zijn studie terecht kwam op de marketingafdeling van een adviesbureau gericht op energietransitie. Gaandeweg kwam Niels erachter dat het bedrijf – net als vele anderen – door de bomen het bos niet meer zag in de snelgroeiende wereld van online marketing. Hij ontwikkelde daarom een data-gestuurde aanpak die de gehele klantreis in kaart brengt: de slimme ‘salesfunnel’, ofwel verkooptrechter. Hiermee ontstond er een duidelijke commerciële focus voor het bedrijf. De methode leverde zijn werkgever een hoop extra business op, en bovendien een daling van de kosten.

Niels zag in hoe zijn aanpak ook toepasbaar was op andere bedrijven en besloot daarom in 2018 Flowhub op te richten.

Niels Olivier - Flowhub
Niels Olivier
Flowhub

Slimme salesfunnels

Maar wat is nou precies een salesfunnel, en waarom werken ze zo goed? Niels legt uit: “Bedrijven denken bij het woord verkoop nog vaak aan het plegen van belletjes of bezoeken. Het proces bestaat echter uit veel meer stappen dan dat, vooral bij complexere producten of diensten zoals in de B2B-sector. Mensen oriënteren zich online en doen dat over een langere periode.” Hij vervolgt: “In de salestrechter maken we onderscheid tussen mensen die dicht bij het ‘aankoopmoment’ zitten en de groep die daar nog verder vandaan is. Hierdoor kunnen we op de juiste momenten en kanalen de juiste boodschap overbrengen naar de verschillende groepen potentiële klanten.”

Door het internetgebruik van de potentiële klanten te analyseren heeft Flowhub een goed beeld van hoe deze groep het beste benaderd kan worden. “Data speelt bij ons een belangrijke rol. Het kunnen maken van gefundeerde beslissingen zorgt ervoor dat we zeer gericht te werk kunnen gaan. Hierdoor kunnen we meer leads binnenhalen voor de klant, en tegen minder kosten.”

Grote stap

Er is in de kleine twee jaar veel veranderd voor Niels en zijn bedrijf. Waar de groei nu gestaag is, was dat in het begin niet het geval. “Voor jezelf beginnen is een grote stap, vooral als je nog in het begin van je carrière zit. Je hebt van de een op de andere dag niet zomaar een volledig inkomen, terwijl je wel heel veel tijd kwijt bent aan je onderneming.” Ook ondervond hij de verschillen tussen ondernemen en het werken in dienstverband: “Als werknemer was ik nauwelijks bezig met de administratieve kant; je krijgt elke maand je salaris en that’s it. De overstap naar het runnen van een eigen bedrijf is dan groot.”

Net als vele andere ondernemers kwam Niels erachter dat hij de verantwoordelijkheid voor zijn eigen boekhouding liever kwijt dan rijk was. “In het begin kan het bijhouden van je eigen administratie best interessant zijn. Het is iets nieuws. Echter kostte het me elke keer veel tijd, en wist ik nooit zeker of ik het wel goed deed.”







''De overstap naar een eigen bedrijf is dan groot."








"Het is dan lekker dat je krijgt waar je daadwerkelijk recht op hebt."

Focus

Om deze reden kwam Niels niet lang na de start van zijn bedrijf naar ons toe om te vragen hoe hij zijn boekhouding slimmer kon aanpakken. Hij gaf aan dat hij zich zoveel mogelijk wilde focussen op zijn klanten en vooral niet te veel bezig wilde zijn met randzaken. “Ik was op zoek naar een moderne boekhouder die veel ervaring heeft met startende ondernemers”, vertelt Niels. Via-via hoorde hij over Bervoets Administratie & Advies. “Ik had een goed gevoel bij ze en besloot contact op te nemen”.

Na de kennismaking hebben we samen met Niels een boekhoudprogramma uitgezocht dat bij hem past. Niels moet enkel aangeven aan welke grootboekrekening de uitgaven en inkomsten moeten worden gekoppeld. De belastingaangifte en de juiste verwerking regelen wij vervolgens volledig. “De eerste keer was even wennen, maar nu scheelt het me gewoon heel veel tijd. Ik kan me nu volledig op mijn bedrijf focussen.” Naast tijdsbesparing is de fiscale kant ook interessant voor Niels: “Het is erg fijn dat je erop kunt vertrouwen dat ze er altijd het maximale voor je uitslepen. Je stopt veel tijd in je eigen bedrijf en het is dan lekker dat je krijgt waar je daadwerkelijk recht op hebt. De beloftes op de website werden waargemaakt.”

‘Practice what you preach’

De salesfunnel die Niels voor zijn eigen bedrijf bouwde sloeg goed aan, en in 2019 deed de kans zich voor om uit te breiden. Er werd een samenwerking aangegaan met een compagnon, zodat de werklast kon worden verdeeld. Dit riep echter de nodige vragen op bij Niels: “Samen met Bervoets hebben we een plan gemaakt om deze transitie op administratief én praktisch gebied zo goed mogelijk te laten verlopen.” De overgang verliep goed. Niels: “Ik ben heel blij dat ik een vertrouwd adres heb voor zulke vraagstukken; zelf was ik hier niet uitgekomen. Bervoets doet hun naam eer aan en is voor mij absoluut meer dan een boekhoudkantoor.”




"Bervoets is voor mij meer dan een boekhoudkantoor"

Bervoets Administratie & Advies

Flexibele samenwerking

Met het oog op de toekomst spreken Niels en zijn compagnon hun ambities uit: “We willen graag doorgaan met groeien. We zijn ervan overtuigd dat we nog veel bedrijven kunnen helpen op het gebied van online leadgeneratie. De diversiteit in klanten is erg belangrijk voor ons om zo te voorkomen dat we een tunnelvisie creëren.” Ook hopen ze op een langdurige samenwerking met Bervoets Administratie & Advies: ”Ondernemen betekent onvoorspelbaarheid. Het geeft ons rust te weten dat we in Bervoets een deskundige adviseur hebben, die bovendien met ons mee kan groeien.”

Start nu met het 
professionaliseren van uw boekhouding

Wij zijn ervan overtuigd dat we uw boekhouding en administratie kunnen professionaliseren. Hierdoor heeft u de ruimte en tijd om volledig op uw bedrijf te focussen. Vertel ons uw doelen en wij maken een gericht plan voor u. Vraag een gratis demo gesprek aan. 

administratie opmeer